موسسه زبانیران -> آزمون PET

آزمون PET

آزمون pet ، آزمونی در سطح متوسط  می باشد که توانایی زبان آموزان را در برقراری ارتباطات شفاهی و کتبی روزمره می سنجد. افرادی که بتوانند این این آزمون را با موفقیت سپری کنند قادر به دریافت مدرک معتبر از دانشگاه کمبریج خواهند شد. این مدرک مورد پذیرش کارفرمایان در بسیاری از کشورها و به  عنوان معیاری برای توانایی های ابندایی انگلیسی زبان آموز در نظر گرفته می شود.
این آزمون شامل بخش های زیر میباشد
بخش نگارش و درک مطلب (WRITING & READING)
بخش نگارش و درک مطلب (Writing & Reading) در آزمون PET توانایی زبان آموزان را در خواندن و درک متون واقعی  برگرفته از علائم، بروشورها، روزنامه‌ها و مجله‌ها ارزیابی می‌کند. داوطلبین باید پیام‌های اصلی متن و تاثیری که ممکن است بر روی خواننده داشته باشند را درک کنند.در این قسمت داشتن استراتژی‌هایی در رابطه با کلمات و ساختارهای جدید بسیار مهم است.این بخش، سوالات متنوعی در بردارد که شامل پر کردن جاهای خالی، متون ساده، تکمیل کردن فرم‌ها و نوشتن یک گزارش کوتاه یا نامه تقریباً یکصد کلمه‌ای است. در این بخش، کنترل شخص بر ساختار (Structure)، واژگان (Vocabulary)، علامت گذاری (Punctuation) و دیکته (Dictation) کلمات ارزیابی می‌شود.
این بخش 8 قسمت مختلف داشته و حدودا یک ساعت و سی دقیقه به طول می‌انجامد.
بخش شنیداری (LISTENING)
بخش شنیداری (Listening) در آزمون PET  توانایی فهمیدن و درک مطالب از پیش ضبط شده با سرعت متعادل مانند مکالمات و اعلان‌های عمومی را مورد سنجش قرار می‌دهد.داوطلبین باید اطلاعاتی در مورد یک سری از حقایق، نقطه نظرات و اهداف موجود در بخش شنود را درک کنند.
بخش گفتاری (SPEAKING)
بخش گفتاری (Speaking) در آزمون PET توانایی تعامل مکالمه زبان انگلیسی داوطلب با شخص آزمون گیرنده و یا داوطلب دیگر را مورد سنجش قرار می‌دهد. داوطلبین می‌بایست در مورد یکدیگر سوال بپرسند، به سوالات پاسخ دهند و به راحتی در مورد علایق خود صحبت کنند.
آزمون  PET بعد از دوره  PASSAGES 2  برگزار می شود.
 

ارسال نظر

لیست نظرات